Probi AB noteras på Stockholmsbörsen

Bioteknikföretaget Probi noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Probi är ett bioteknikföretag som utvecklar och patenterar probiotiska bakteriestammar för nutritionsprodukter. Bakteriestammarna erbjuds via licensavtal till aktörer inom functional food, kosttillskott och klinisk nutrition. Probis bildades 1991 och har sitt huvudkontor i Lund. "Vi hälsar Probi varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Henrik Paulsson, tillförordnad VD, Stockholmsbörsen. Per Bengtsson, Probis VD, kommenterar: "Noteringen på Stockholmsbörsens O-lista förbättrar förutsättningarna för en likvid handel med Probi-aktien. Samtidigt tror vi att noteringen också ökar förtroendet för Probi bland våra kunder och samarbetspartners ". Bilder från välkomstceremonin och en filmad intervju med Probis VD Per Bengtsson, finns tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/ Introduktioner. Information om branschklassificering etc. av Probi AB, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Nyheter/Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.