Nordiska Börsen välkomnar Systemair

Idag noteras Systemair på OMX Nordiska Börs Stockholm. Bolaget är det tjugosjunde företaget som noteras på Nordiska Börsens huvudmarknad i år.

Systemair är ett ledande ventilationsföretag med huvuddelen av verksamheten i Europa och i Nordamerika. Bolaget som grundades 1974, omsatte drygt 2,6 miljarder kronor förra räkenskapsåret och har cirka 1 700 anställda. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, VEAB och Fantech.

– Det är glädjande att välkomna Systemair till OMX Nordiska Börs Stockholm och till sektorn Industrivaror och tjänster. Hittills i år har fler bolag välkomnats till den Nordiska Börsen jämfört med samma period föregående år, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för Notering och bolag på OMX.

En handelspost uppgår till 100 aktier och kortnamnet är SYSR. Företaget ingår i sektorn Industrivaror och tjänster och är ett Mid Cap-bolag.

Om oss

OMX driver norra Europas största värdepappersmarknad samt erbjuder driftstjänster och systemlösningar till företag på finans- och energimarknader världen över.