Kommuniké från extra bolagsstämma i Oncology Venture Sweden AB (publ)

Idag, den 17 januari 2017, hölls extra bolagsstämma i Oncology Venture Sweden AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Besluten fattades med erforderlig majoritet.

För vidare information rörande de transaktioner som godkändes vid stämman hänvisas till bolagets pressmeddelande av den 30 december 2016 samt de fullständiga förslagen inför stämman.

Godkännande av (i) överlåtelse av aktier i 2X Oncology, Inc. till Medical Prognosis Institute A/S och (ii) riktad nyemission i 2X Oncology, Inc.

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna (i) att Oncology Venture ApS överlåter aktier i 2X Oncology, Inc. till Medical Prognosis Institute A/S; och (ii) att befintliga aktieägare i Oncology Venture Sweden AB deltar i seedrundan i 2X Oncology, Inc.

Godkännande av (i) överlåtelse av aktier i OV-SPV2 ApS till Medical Prognosis Institute A/S och (ii) riktad nyemission i OV-SPV2 ApS

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna (i) att Medical Prognosis Institute A/S erhåller aktier i OV-SPV2 ApS; och (ii) att Sass & Larsen ApS, som är befintlig aktieägare i Oncology Venture Sweden AB deltar i seedrundan i OV-SPV2 ApS.

Godkännande av avtal med Medical Prognosis Institute A/S avseende utökad exklusivitet samt beslut om emission av teckningsoptioner till Medical Prognosis Institute A/S

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna att Oncology Venture ApS förvärvar utökade licensrättigheter från Medical Prognosis Institute A/S samt att Oncology Venture Sweden AB ska emittera 302 243 teckningsoptioner till Medical Prognosis Institute A/S.

Malmö den 17 januari 2017

Oncology Venture Sweden AB (publ)

STYRELSEN

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Buhl Jensen, CEO                                                                          Ulla Hald Buhl, COO, IR & Communication

Telefon: +45 21 60 89 22                                                                       Telefon: +45 21 70 10 49

E-post: pbj@oncologyventure.com                                                     E-post: uhb@oncologyventure.com

Denna information är sådan information som Oncology Venture Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 januari 2017.

Oncology Venture Sweden AB arbetar med forskning och utveckling inom cancerläkemedel via det helägda danska företaget Oncology Venture ApS. Oncology Venture innehar licens att använda Drug Response Prediction - DRP™ - för att signifikant kunna öka sannolikheten att lyckas i kliniska tester. DRP™ har visat förmåga att ge statistiskt tillförlitliga förutsägelser för kliniska resultat av läkemedelsbehandling av cancerpatienter i 29 av 37 utförda kliniska studier. Företaget använder sig av en modell som förbättrar oddsen jämfört med traditionell farmaceutisk utveckling. Istället för att behandla alla patienter som har en viss typ av cancer, väljs patienter ut via genetisk screening. Endast de patienter som sannolikt kommer svara positivt på en behandling kommer att genomgå densamma. Med en mer väldefinierad patientgrupp kan risker och kostnader minimeras, och utvecklingen effektiviseras.

Vår nuvarande portfölj av läkemedelskandidater: LiPlaCis™ för bröstcancer, Irofulven – utvecklad ur en naturlig svamp för prostatacancer och APO010 – en immuno-onkologisk produkt för Multipelt Myelom (benmärgscancer).