Offentliggörande av prospekt

Oncology Venture Sweden AB (”Oncology Venture”) publicerar härmed prospekt med anledning av bolagets företrädesemission som inleds den 16 mars 2017. Prospektet finns att tillgå via bolagets ( www.oncologyventure.com ), AktieTorgets ( www.aktietorget.se ) och Sedermera Fondkommissions ( www.sedermera.se ) respektive hemsidor. Teaser och anmälningssedel kommer att offentliggöras i samband med att teckningstiden inleds.

Teckningstiden löper till och med den 30 mars 2017. Vid fulltecknad nyemission tillförs Oncology Venture cirka 52,9 MSEK före emissionskostnader. Oncology Venture har på förhand erhållit teckningsförbindelser om cirka 18,9 MSEK, av vilka styrelseordförande Duncan Moore investerar 555 702 SEK, styrelseledamot Peter Birk investerar 12 726 SEK samt styrelseledamot Ulla Hald Buhl och VD Peter Buhl Jensen investerar 1 275 162 SEK (via Buhl Krone Holding). Det totala beloppet av teckningsförbindelser motsvarar cirka 35,7 procent av emissionsvolymen. Även allmänheten ges möjlighet att teckna aktier i nyemissionen.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till Oncology Venture i samband med företrädesemissionen.

För frågor med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission

E-post: info@sedermera.se

För ytterligare information om Oncology Venture, vänligen kontakta:

Peter Buhl Jensen, CEO                                                                          Ulla Hald Buhl, COO, IR & Communication

Telefon: +45 21 60 89 22                                                                       Telefon: +45 21 70 10 49

E-post: pbj@oncologyventure.com                                                      E-post: uhb@oncologyventure.com

Denna information är sådan information som Oncology Venture Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 mars 2017.

Oncology Venture Sweden AB arbetar med forskning och utveckling inom cancerläkemedel via det helägda danska företaget Oncology Venture ApS. Oncology Venture innehar licens att använda Drug Response Prediction – DRP™ – för att signifikant kunna öka sannolikheten att lyckas i kliniska tester. DRP™ har visat förmåga att ge statistiskt tillförlitliga förutsägelser för kliniska resultat av läkemedelsbehandling av cancerpatienter i 29 av 37 utförda kliniska studier. Bolaget använder sig av en modell som förbättrar oddsen jämfört med traditionell farmaceutisk utveckling. Istället för att behandla alla patienter som har en viss typ av cancer, väljs patienter ut via genetisk screening. Endast de patienter som sannolikt kommer svara positivt på en behandling kommer att genomgå densamma. Med en mer väldefinierad patientgrupp kan risker och kostnader minimeras och utvecklingen effektiviseras. Bolagets nuvarande portfölj av läkemedelskandidater omfattar LiPlaCis® för behandling av bröstcancer genom samarbete med Cadila Pharmaceuticals Ltd., Irofulven – utvecklad ur en naturlig svamp för behandling av prostatacancer och APO010 – en immuno-onkologisk produkt för behandling av multipelt myelom (benmärgscancer). Oncology Venture har bildat två spin-out-bolag: 2X Oncology Inc. som är ett bolag baserat i USA med fokus på precisionsmedicin mot cancer hos kvinnor vars pipeline omfattar tre lovande fas 2 produktkandidater och OV-SPV2 som kommer att testa och eventuellt utveckla en oral fas 2 tyrosinkinas-hämmare från ett Big Pharma-bolag för behandling av cancer.