Offentliggörande av prospekt och information om investerarträffar

Oncology Venture Sweden AB (”Oncology Venture”) publicerar härmed prospekt med anledning av bolagets företrädesemission som inleds den 12 maj 2016. Oncology Venture kommer i samband med företrädesemissionen att närvara vid investerarträffar för att informera om bolaget och dess framtidsplaner.

Prospekt, teaser och anmälningssedel
Prospektet finns att tillgå via Oncology Ventures (www.oncologyventure.com), AktieTorgets (www.aktietorget.se) och Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) respektive hemsidor. Teaser och anmälningssedel för teckning utan stöd av företrädesrätt kommer att publiceras på ovan nämnda hemsidor i samband med att teckningstiden inleds.

Investerarträffar
I samband med nyemissionen kommer bolaget att närvara vid investerarträffar för att informera om bolaget, den aktuella företrädesemissionen och sina framtidsplaner. Investerarträffarna är gratis att närvara vid och det bjuds på lättare förtäring. För ytterligare information om träffarna vänligen besök Sedermera Fondkommissions hemsida (www.sedermera.se) eller kontakta Sedermera Fondkommission på telefon 0431-47 17 00, eller e-post via anmalan@sedermera.se.

• Stockholm, 17 maj 2016 kl. 11.45 – 13.00, Scandic Hotel Klara.
    Anmälan sker till anmalan@sedermera.se
  • Malmö, 20 maj 2016 kl. 11.45 – 13.00, Malmö Börshus, Skeppsbron 2.
    Anmälan sker till anmalan@sedermera.se
  • Göteborg, 23 maj 2016 kl. 11.45 – 13.00, Elite Park Avenue Hotell, Kungsportsavenyen 36.

Finansiell rådgivare
Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till Oncology Venture i samband med företrädesemissionen.

För ytterligare information avseende nyemissionen, vänligen kontakta:
Ulla Hald Buhl, COO
E-post: uhb@oncologyventure.com

Nikolaj Buhl Jensen, CFO
E-post: nbj@oncologyventure.com

För information om bolaget, vänligen kontakta:
E-post: pbj@oncologyventure.com

Oncology Venture Sweden AB arbetar med forskning och utveckling inom cancerläkemedel via det helägda danska företaget Oncology Venture ApS. Oncology Venture innehar licens att använda Drug Response Prediction - DRP™ - för att signifikant kunna öka sannolikheten att lyckas i kliniska tester. DRP™ har visat förmåga att ge statistiskt tillförlitliga förutsägelser för kliniska resultat av läkemedelsbehandling av cancerpatienter i 29 av 37 utförda kliniska studier. Företaget använder sig av en modell som förbättrar oddsen jämfört med traditionell farmaceutisk utveckling. Istället för att behandla alla patienter som har en viss typ av cancer, väljs patienter ut via genetisk screening. Endast de patienter som sannolikt kommer svara positivt på en behandling kommer att genomgå densamma. Med en mer väldefinierad patientgrupp kan risker och kostnader minimeras, och utvecklingen effektiviseras.

Vår nuvarande portfölj av läkemedelskandidater: LiPlaCis™ för bröstcancer, Irofulven – utvecklad ur en naturlig svamp för prostatacancer och APO010 – en immuno-onkologisk produkt för Multipelt Myelom (benmärgscancer).