Oncology Venture Sweden AB deltar på Sedermeradagen

På tisdag, den 17 november 2015, deltar Oncology Venture Sweden AB på Sedermeradagen i Stockholm. Bolaget presenteras av VD Peter Buhl Jensen. Sedermeradagen är en investerardag anordnad av Sedermera Fondkommission som ett tillfälle att möta intressanta bolag inom micro- och smallcapsegmentet i Sverige.

Sedermeradagen i Stockholm 2015 äger rum på Waterfront Congress Centre och inleds med frukostmingel kl. 7.30. Därefter följer en heldag med bolagspresentationer och frågestunder innan dagen avslutas med en ”börsbar”. Oncology Venture Sweden AB:s presentation hålls kl. 15.00-15.30.

Sedermeradagen sänder även live på www.sedermeradagen.se .

För mer information och anmälan:
www.sedermeradagen.se
E-post:
info@sedermeradagen.se

För ytterligare information om Oncology Venture Sweden AB, vänligen kontakta:
E-post: pbj@oncologyventure.com

Oncology Venture Sweden AB arbetar med forskning och utveckling inom cancerläkemedel via det helägda danska företaget Oncology Venture ApS.
Oncology Venture innehar licens att använda Drug Response Prediction - DRP™ - för att signifikant kunna öka sannolikheten att lyckas i kliniska tester.
Företaget är baserat på idén att "rädda" cancerläkemedel vilkas utveckling gått i stå under det kliniska utvecklingstadiet. DRP™ har visat förmåga att ge statistiskt tillförlitliga förutsägelser för kliniska resultat av läkemedelsbehandling av cancerpatienter i 26 av 32 utförda kliniska studier.
Företaget använder sig av en modell som förbättrar oddsen jämfört med traditionell farmaceutisk utveckling. Istället för att behandla alla patienter som har en viss typ av cancer, väljs patienter ut via genetisk screening. Endast de patienter som sannolikt kommer svara positivt på en behandling