ONE lanserar Internetkoncept för Digital DR

• Internetrelaterade DR-kanaler växer med 15-20 procent per år.
• ONE och mySolution lanserar myPaper 4.0, ett verktyg för webbpublicering i blädderbart format.

De digitala och Internetrelaterade mediekanalerna har vuxit med mellan 15-20 procent per år de senaste åren och ökningstakten tilltar. Också utvecklingen för e-handel och webbshoppar är starkt positiv. ONE lanserar i samarbete med IT-företaget mySolution webbpubliceringsverktyget myPaper 4.0, ett nytt koncept för Digital DR. Verktyget är utvecklat av mySolution.

”Med ett minimum av ”brus” kan konsumenten ta del av ett budskap. Detta i en form som har maximal acceptans av konsumenterna, dvs det blädderbara formatet för tidningar och böcker”, säger Christer Westman på mySolution, f.d RamaBama IT Consulting

Konceptet innebär att man kan publicera blädderbara DR-enheter, olika typer av broschyrer, årsredovisningar, böcker m.m. på Internet. Man kan samtidigt göra dessa interaktiva genom att lägga in länkar för ”beställningar”, ”medlemskap”, ”förfrågningar” m.m.

”Inom ONE ser vi stora möjligheter med verktyget när det gäller presentation av erbjudande och varor på webbshoppar samt integration mellan postal och Digital DR”, säger Jerker Stenberg, VD ONE.

ONE har idag ca 200 kunder fördelat över dom flesta branscher. Några av kunderna inom ONE är Kelloggs, IBM, Aftonbladet, IF, Posten, Bonniers och Spendrups.