Förändringar i ledningsgruppen: Thomas Broberger utses till CFO och Göran Gylesjö tar över ansvaret för affärsområdet Hosting

Stockholm, Oniva Online Group Europe AB publ., (ONG): Online Group genomför förändringar i ledningsgruppen. Thomas Broberger utses till CFO. Thomas kom in som interim CFO under sommaren 2014. Thomas har mångårig erfarenhet som CFO i börsnoterade bolag. Göran Gylesjö tar över ansvaret för affärsområdet Hosting från Anders Aleborg. Göran Gylesjö var tidigare controller inom affärsområdet Hosting. Anders Aleborg har valt att lämna sin anställning i bolaget för att anta nya utmaningar.

Online Groups nya ledningsgrupp består av:

• Jakob Söderbaum, VD
  • Thomas Broberger, CFO
  • Göran Gylesjö, affärsområdet Hosting

Online Group verkställer uppsägningar i Stockholm och Borås efter avslutade fackliga förhandlingar. Uppsägningar har genomförts för att anpassa verksamheten i Stockholm och Borås inom affärsområdet Online.

Jakob Söderbaum, VD, på telefon: 070-260 45 80
Mail: jakob.soderbaum@onlinegroup.com

Om oss

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting.Koncernen erbjuder ett komplett utbud av tjänster omfattande webbdesign, webbutveckling, internetmarknadsföring,medieplanering, Google AdWords, sökmotoroptimering, affiliatemarknadsföring, sociala medier, besökarkonvertering, e-postmarknadsföring, webbanalys samt domännamnsregistreringar, webbhosting, servrar, nyhetsbrev, ip-nummer, seohosting mm. Online Group ska erbjuda små och medelstora företag enkla helhetslösningar för att synas och verka effektivt online. Koncernen har idag ca 110 anställda. Online Group - Online. Made easy