Getupdateds dotterbolag Just Search Italien öppnar i Milano

Getupdated öppnar ytterligare ett kontor i Italien efter framgångarna i Rom. Enbart i Januari och Februari rekryterade Just Search Rom 25 nya kunder till ett värde om 3 miljoner sek per år.

Lanseringen innebär ett ytterligare kliv framåt i koncernens tillväxtstrategi, och som helhetsleverantör inom internetmarknadsföring kan nu en bredare marknad nås. Budgeten kommer inte att påverkas något märkbart då ett lokalbyte för kontoret i Rom har skett och därmed frigjort medel för etableringen i Milano.

Då det ekonomiska centrat finns i Milano blir staden ett viktigt affärsdistrikt. En fysisk närvaro kommer därmed ha en positiv betydelse för kontakt med nya kunder och när verksamheten är igång så beräknas det kunna generera 260 000 Euro i new och uppsell per månad fr.o.m Juni 2012 och framåt.

Vi har beslutat att öppna ett kontor i Milano då det är helt i linje med vår ursprungliga strategi för Italien, och vi är nu övertygande om att vi kommer kunna erhålla en marknadsledande ställning på den Italienska marknaden inom december 2012. Just Search har inte påverkats av den pågående krisen utan vår verksamhet har snarare växt då företagen i Italien nu tenderar att investera i mer mätbara marknadsaktiviteter och då är den digitala marknadsföringen ett självklart val.”  Säger Niklas Lindahl – Country Manager för Just Search Italia Srl.

Niklas Lindahl
Country Manager Italy
Email: n.lindahl@justsearch.it

Mobile / Cell: +39 345 0247 473
Kontor: +39 06 55 83 858
Web: http://www.justsearch.it
Web: http://www.getupdated.com

Detta är Getupdated Internet Marketing

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.

Citat

Niklas Lindahl