Kommuniké från extra bolagsstämma i Oniva Online Group Europe AB (publ) den 9 juli 2014

Extra bolagsstämma i Oniva Online Group Europe AB (publ) (”Bolaget”) har idag fattat beslut om dels en riktad nyemission om högst 1 000 000 nya aktier, dels en nyemission med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare om högst 1 009 874 nya aktier.

Teckningskursen i de båda nyemissionerna är 24 kronor per aktie, medförande en total emissionslikvid om maximalt 24 MSEK i den riktade emissionen respektive maximalt cirka 24,2 MSEK i företrädesemissionen (exklusive emissionskostnader). Företrädesemissionen är till fullo garanterad, dels genom teckningsförbindelser från befintliga aktieägare, dels genom garantiåtaganden.

Huvudsakliga villkor avseende riktad nyemission

Rätt att teckna de nya aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma ett begränsat antal externa investerare som i förväg anmält intresse.  Genom den riktade emissionen ska bolagets aktiekapital kunna ökas med högst 1 500 000 kronor. Teckning och betalning skall ske senast den 11 juli med rätt för styrelsen att förlänga tiden för teckning och betalning. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att stärka Bolagets likviditet. Emissionskursen bedöms vara marknadsmässig.

Huvudsakliga villkor avseende nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare

Aktieägarna har företrädesrätt att teckna nya aktier, varvid tretton (13) stycken gamla aktier ger rätt att teckna en (1) ny aktie. Genom företrädesemissionen ska bolagets aktiekapital kunna ökas med högst 1 514 811 kronor. Teckningsperioden löper från och med den
11 augusti till och med den 25 augusti 2014.

Teckningsförbindelser och garantiåtagande avseende nyemission för företrädesrätt för befintliga aktieägare

Den vid stämman beslutade företrädesemissionen är fullt garanterad genom teckningsförbindelser och garantiåtaganden. Någon ersättning till de som har lämnat teckningsförbindelser utgår ej. Garanterna erhåller en kontant ersättning. Närmare information angående de parter som har ingått teckningsförbindelser och garantiåtaganden samt information angående ersättning till de sistnämnda kommer att återfinnas i det prospekt som kommer att offentliggöras i enlighet med nedan preliminära tidplan.

Preliminär tidplan avseende företrädesemission

Den 1 augusti – Sista dag för handel med aktier med rätt att delta i företrädesemissionen med företrädesrätt

Den 4 augusti – Första dag för handel med aktier utan rätt att delta i företrädesemissionen med företrädesrätt

Den 6 augusti – Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter och rätt till deltagande i företrädesemissionen med företrädesrätt