ONG höjer prognosen för helåret 2013

Med anledning av informationen som skrivs i Dagens Industri fredagen den 18 oktober, så går Online Group ut med information om att Oniva fördubblar vinsten för helåret 2013 mot tidigare prognos.

Som tidigare rapporterat har bolaget uppnått det prognostiserade helårsresultat proforma i Q2, 20 miljoner SEK i rörelsevinst före avskrivningar (EBITDA). Bolagets nya strategi är att bli den ledande aktören inom onlineaffären med fokus på hosting. Med den nya strategin börjar bolaget se snabbare resultat än väntat då hälften av bolagets totala intäkter nu kommer från Hosting där 95% av hostingintäkterna är återkommande med bra marginal.

Mer information kommer i  Q3 rapporten som kommer måndagen 21 Oktober.

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com