Online Group: Genombrottsorder i USA

Online Group har fått en genombrottsorder i USA på försäljning av webhosting till en större amerikansk företagsgrupp.

”Det här är vår första större order i USA och innebär en milstolpe i vår utveckling. Ordern omfattar hosting och IP-nummer, ordervärdet uppgår till 3,6 MSEK. Av konkurrensskäl kan vi tyvärr inte avslöja kundens namn. Det viktiga är dock att vi visat att vi är konkurrenskraftiga till och med i USA som är världens tuffaste marknad”, säger Urban Johansson, koncernchef för Online Group.

Ordern har tagits av Online Groups dotterbolag Crystone som förvärvades av Online Group 2012.

”Vi har stigit fram till den ledande spelaren i Norden för hosting och kommer att fortsätta växa genom förvärv för att konsolidera en fragmenterad marknad”, säger Urban Johansson till Nyhetsbyrån Direkt.

Online Group-koncernen bildades i januari 2013 och består dels av bolagen Getupdated och Just Search, som fokuserar på att leverera innovativa produkter och tjänster inom onlinemarknadsföring samt bolagen Crystone och Servage som är marknadsledande på Webbhotell i Norden.

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Internetmarknadsföring. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 180 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com

Citat