OnTheFlea satsar på rekordstor inomhusloppis

Report this content

Loppistrenden bara växer och växer i Sverige. Allt fler har överfulla förråd, garage och hyllor med prylar som kan vara bra att ha men aldrig används. I somras lanserade Malmöföretaget OnTheFlea sin loppisapp för att koppla ihop säljare med köpare. Nu går företaget ett steg längre och arrangerar rekordstora Megaloppisar i Malmö och Göteborg.

– Det rör sig ofta som saker som är för billiga för att man ska lägga tid och pengar på att annonsera ut dem på Blocket och Tradera, säger Ola Andersson som är VD på OnTheFlea.

– Samtidigt är de ”lite för bra” för att man ska kasta eller ge bort dem. Här kan man enkelt förvandla en gammal leksak eller en felköpt klänning till pengar.

Under arbetet med appen stod det snart klart att det även saknades en möjlighet för ”levande” loppisar i Sverige utanför sommarsäsongen.

– Varför ska vi bara vara digitala om människor även vill kunna ses och träffas ”IRL”?

– Därför drar vi nu igång OnTheFlea Megaloppis, i de stora mässhallarna i Malmö och Göteborg. Vi börjar i Malmö den 2-3 nov och fortsätter i Göteborg den 9-10 nov.

– Vi blir inte förvånade om detta kommer att bli Sveriges största inomhusloppisar någonsin. Vi har sålt slut på alla platser i Göteborg och börjar närma oss 400 utställare i Malmö. Intresset är enormt och vi förbereder oss för fullt med att ta hand om alla de tusentals besökare som kommer.

OnTheFlea Megaloppis Malmö
Mälmömässan, 2-3 nov, 11.00 – 16.00