DaytonAudio “The Puck", Bass Shaker für alle

”The PUCK” från Dayton Audio är en billig, liten sk. “Bass Shaker”, tänkt att användas till Hembio, TV/Data- spel, Musik/studio eller annat.

En “Bass Shaker” är en bashögtalare utan högtalarmembran. Man monterar “The Puck” mot en yta som kommer i kontakt med kroppen, ex. en stol eller soffa. Sedan överförs de låga frekvenserna, som genereras i “The Puck”, till kroppen via direktkontakt. Fördelen med detta är att man kan få en hel massa basdunk utan att volymen behöver vara stark, ja den kan vara i princip noll om man använder hörlurar. “The PUCK” mäter 3-1/2- tum i diameter och 1- tum på djupet vilket är i det närmaste identiskt med en ishockey- puck, därav namnet. The Puck har en fyralagers spole med en 1- tums aluminium- korg och är i  4Ohm. För att “The Puck” skall fungera optimalt bör den monteras med sex stycken trä eller metallskruvar mot en plan yta. ”The Puck” levereras i 4-pack och kan konfigureras seriekopplad, parvis för en belastning på 8ohm i stereo,

Ca. pris 595.- inklusive moms för ett 4-Pack

Vill ni göra ett test i er tidning eller vill ni ha mer information? Kontakta oss.

info@opticalstorage.se

Optical Storage Sweden AB Box 722 191 27 Sollentuna Tel: 08-594 777 50 Fax: 08-623 07 68 www.opticalstorage.se

Taggar:

Om oss

Optical Storage är en distrubutör av optisk datalagring, systemprodukter för dupliserning av data media för proffesionella användare samt multimedia och AV-produkter för privatkonsumenter. På hemsidan skall du finna information om de produkter vi säljer, samt om du är återförsäljare, kunna göra dina inköp direkt via web shopen. Som distributör, säljer Optical Storage produkter endast till aktoriserade återförsäljare. Vi hänvisar slutkunder till någon av våra många återförsäljare runt om i landet.