Optidev utnämnd till Årets Mobilitetspartner av Motorola

Report this content

Motorola Solutions korade Optidev till Årets Mobilitetspartner baserat på deras framgångsrika arbete på den nordiska marknaden under 2010.

Optidev, en partner till Motorola och en av Nordens främsta leverantörer av mobila lösningar, är företaget bakom några av de största utrullningarna inom transport/logistik, hälsa/sjukvård, detaljhandel, underhåll, kollektivtrafik och distribution. Under 2010 vann Optidev flera stora affärer tillsammans med Motorola Solutions, vilket bidrog till ökad täckning på den nordiska marknaden samtidigt som lösningarna förbättrade kundernas effektivitet i samtliga nordiska länder. Utmärkelsen ”Årets Mobilitetspartner” tilldelades Optidev på Motorolas Nordiska partnerkonferens i Tylösand.

Optidev erbjuder kompletta mobilitetslösningar, inklusive implementering av Optidevs egen mobilitetsplattform TrueMobile, skräddarsydd mjukvaruutveckling för handdatorer, integration med kundens affärssystem, försäljning av handdatorer och annan hårdvara, kommunikation, konsulttjänster och service.

“Vi är stolta över att lyftas fram som en av Motorola Solutions främsta partners under 2010,” säger Tommy Vestlie, VD på Optidev. “Vi strävar efter att alltid leverera ett mervärde till våra kunder och alla produkter från Motorola Solutions certifieras för att garantera optimal drift och prestanda med vår TrueMobile plattform.”

“Utmärkelsen bekräftar att Motorolas strategiska satsning på partners med expertkunskap om den lokala marknaden och tekniken är rätt väg att gå,” menar Marco Landi, corporate vice president, EMEA Channel, Motorola Solutions. “Utnämningen är ett erkännande av Optidevs professionalism och den kompetens de står för när de levererar lösningar från Motorola Solutions . Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet och ytterligare stärka vår relation med Optidev.”

Kontaktinformation

Tommy Vestlie, VD Optidev AB, Tel: 0709-482 642, E-post: tommy.vestlie@optidev.se

Elvan Lindberg, Motorola Solutions, EMEA, Tel: 0707- 44 88 93, E-post: elvan.lindberg@motorolasolutions.com

Om Optidev

Mobiltet är den röda tråden i alla de lösningar som Optidev levererar. "TrueMobile" innebär att våra verksamhetssystem är byggda för mobilt bruk och att all affärskritisk information kan nås både av medarbetarna på kontoret och fältet.

Optidev har mer än 10 års erfarenhet av mobila lösningar och förstår bättre än någon annan de unika krav som en sådan lösning ställer på hårdvara, kommunikation, programvara och support. Företaget grundades 2000 och idag finns kontor med egen programutveckling i Borås, Göteborg, Stockholm, Bergen och Oslo.  Läs mer om Optidev på www.optidev.se.

Om Motorola Solutions
Motorola Solutions är en ledande leverantör av kommunikationsprodukter och tjänster inom affärs- och uppdragskritisk verksamhet för företag och myndigheter. Genom banbrytande innovation och kommunikationsteknologi är Motorola Solutions en global ledare som möjliggör för sina kunder att vara bäst när det gäller. Motorola Solutions är listade på New York börsen under förkortningen “MSI.” För mer information, besök www.motorolasolutions.com. För löpande nyheter, besök gärna vårt mediecenter eller prenumerera på vår news feed.

Taggar: