Offentliggörande av Opus Groups prospekt avseende företrädesemission

Opus Group har upprättat ett prospekt avseende den förestående nyemissionen av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Prospektet har godkänts och registrerats av Finansinspektionen samt finns nu tillgängligt på bolagets hemsida, www.opus.se/emission. Prospektet kommer även att finnas tillgängligt på Swedbanks hemsida, www.swedbank.se/prospekt.

Rådgivare
Swedbank Corporate Finance är finansiell rådgivare och Mannheimer Swartling Advokatbyrå juridiska rådgivare i samband med företrädesemissionen.

Telefon: 46 31 748 34 00

Opus Group är ett ledande företag inom bilprovningsteknologi och drift av bilprovning. Koncernen har två huvudsakliga affärsområden som består av bilprovning och utrustning. Opus Group är en av de ledande aktörerna inom bilprovning i USA och Sverige. Opus Bilprovning har 71 bilprovningsstationer i Sverige. Opus Inspection bedriver bilprovningsprogram i USA samt på Bermuda och i Peru och är verksamt inom försäljning och service av emissionskontrollutrustning i Nordamerika och Mexiko. Genom dotterbolagen Opus Equipment och J&B Maskinteknik bedriver Opus Group utveckling, produktion, försäljning och service av kontrollutrustning för bilprovningsföretag och fordonsverkstäder. Opus Groups omsättning 2012 uppgick till ca 469 MSEK. Opus Groups aktier är noterade på Nasdaq OMX Stockholm.

FFFS 2007:17 (10 kap 11§) (SFSA rules) - Informationen i detta pressmeddelande offentliggörs enligt bestämmelserna i lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden.