Opus Group: Penser Access - Expansionen pressar marginalen på kort sikt

Opus redovisar ett resultat för det tredje kvartalet någorlunda enligt förvänta med en omsättning på SEKm 457,7 (419,4) med ett rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) på SEKm 83,5 (86,7). Under kvartalet har expansionskostnader, förvärvskostnader samt uppstartskostnader tagits vilket har pressat EBITDA-marginalen på kort sikt. Bolaget kvarstår vid sin målsättning om att uppnå USDm 400 med en EBITDA-marginal på minst 25% år 2021.

Läs den fullständiga analysen på:  https://epaccess.penser.se/analys/expansionen-pressar-marginalen-pa-kort-sikt/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se