Opus Group slutför förvärv i Córdoba, Argentina

Den 2 mars 2017 slutförde Opus argentinska dotterbolag Opus Inspection SA förvärvet av tre bilprovnings­koncessioner i Córdoba, Argentina. Opus påbörjade driften av de tre bilprovningsstationerna i Córdoba den 1 mars 2017.

Opus förvärvade koncessionerna enligt ett inkråmsavtal med Inspecentro, ett portugisiskt bilprovningsföretag. Köpe­skillingen offentliggörs inte vid denna tidpunkt på grund av konkurrensskäl.

Mölndal 3 mars 2017

Telefon: 46 31 748 34 00

Om Opus Group

Opus Group är ett ledande innovativt teknologifokuserat tillväxtföretag på bilprovningsmarknaden. Bolaget har ett starkt fokus på kundservice och innovativ teknik inom IT, utsläppskontroller och fordonsdatakommunikation. Koncernen hade en omsättning på 1 697 MSEK under 2016 med ett starkt kassaflöde och god lönsamhet i rörelsen. Opus Group har över 1 600 anställda med huvudkontor i Mölndal i närheten av Göteborg och 25 regionala kontor, 20 i USA och de övriga i Stockholm, Peru, Chile, Mexiko och Pakistan. Opus Group har egna produktionsanläggningar i Hartford, Ann Arbor och Tucson i USA. Opus Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.