Opus Inspection tilldelades inte det nya bilprovningsprogrammet i Missouri

Opus Inspection Inc. bedriver bilprovningsprogrammet i Missouri (Missouri Gateway Vehicle Inspection Program) sedan 2007. I den aktuella upphandlingen under 2016 tilldelades inte Opus Inspection det nya kontraktet, ett beslut som företaget har överklagat.

Det nuvarande kontraktet motsvarar en årlig omsättning om 2,9 MUSD. Den senaste förlängningen löper ut i maj 2017. Oavsett resultatet av överklagandet står Opus Group fast vid sina finansiella mål.

Mölndal 2 december 2016

Telefon: 46 31 748 34 00

Om Opus Group

Opus Group är ett ledande innovativt teknologifokuserat tillväxtföretag på bilprovningsmarknaden. Bolaget har ett starkt fokus på kundservice och innovativ teknik inom IT, utsläppskontroller och fordonsdatakommunikation. Koncernen hade en omsättning på 1 650 MSEK under 2015 med ett starkt kassaflöde och god lönsamhet i rörelsen. Opus Group har över 1 600 anställda med huvudkontor i Mölndal i närheten av Göteborg och 25 regionala kontor, 20 i USA och de övriga i Stockholm, Peru, Chile, Mexiko och Pakistan. Opus Group har egna produktionsanläggningar i Hartford, Ann Arbor och Tucson i USA. Opus Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.