Valberedning inför årsstämma 2016

Till ledamöter i Opus Groups valberedning har utsetts:

- Göran Nordlund, i egenskap av styrelseordförande i Opus Group

- Jörgen Hentschel, representerar AB Kommandoran

- Carl Schneider, representerar Lothar Geilen

- Martin Jonasson, representerar Andra AP-fonden

- Henrik Wagner Jørgensen, representerar sig själv

Martin Jonasson valdes till ordförande i valberedningen.

Valberedningen har utsetts i enlighet med den instruktion som fastställdes vid årsstämman 2015. Valberedningen representerar tillsammans cirka 32,1 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i bolaget. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2016 samt på bolagets hemsida, www.opus.se.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2016 kan göra detta genom e-post till  ir@opus.se (rubricera ”Till Valberedningen”), eller genom brev till adress: Opus Group AB, Att. Peter Stenström, Bäckstensgatan 11D, SE-431 49 Mölndal, Sverige (rubricera ”Till Valberedningen”), senast den 29 januari 2016.

Mölndal 11 november 2015

Martin Jonasson, Andra AP-fonden, tel. +46 702 79 79 27, email. martin.jonasson@ap2.se
Göran Nordlund, styrelsens ordförande, tel. +46 704 33 13 20, email. goran.nordlund@4c.se

Opus Group är ett ledande bilprovningsföretag med starkt fokus på kundservice och innovativ teknologi. Opus Group är en av de ledande aktörerna inom bilprovning i USA och Sverige. Opus Bilprovning har 76 bilprovningsstationer i Sverige. Opus Inspection bedriver bilprovningsprogram i USA, Chile, Peru, Pakistan och på Bermuda och är verksamt inom försäljning och service av emissionskontrollutrustning i Nordamerika och Mexiko. Opus Groups omsättning 2014 uppgick till ca 1 458 MSEK. Opus Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.