Mobil tandvård till Big Brotherhuset -  Oral Care lagar tand på "Gurkan"

Oral Care, som erbjuder tandläkartjänster genom ett mobilt tandvårdskoncept, har, på plats i Big-Brotherhuset, hjälpt Big Brotherdeltagaren "Gurkan" med att laga en tand.

Avsnittet visades 28 april i Tv11. Se avsnittet här

Oral Care är ett snabbt växande, privat tandvårds- och kunskapsföretag som arbetar med uppsökande verksamhet inom ramen för det reformerade tandvårdsstödet. Verksamheten har såväl privata som offentliga uppdragsgivare och företaget vilar på fyra hörnstenar: uppsökande tandvård, mobil tandvård, utbildning och forskning.

Idag har Oral Care ca 40 000 patienter spridda över nio landsting. Företaget har 150 anställda med kontor i Stockholm, Linköping, Karlstad, Göteborg, Halmstad och Malmö.  För mer information: http://www.oralcare.se

För mer information kontakta:

Marianne Forsell, grundare & VD, Oral Care AB

E-mail: marianne.forsell@oralcare.se, Tel: 070-677 27 05

Om oss

Oral Care erbjuder tandhygienist- och tandläkartjänster genom ett unikt mobilt tandvårdskoncept, främst till äldre och funktionshindrade personer i deras trygga hemmiljö. Under ledning av Dr Petteri Sjögren bedriver företaget även egen forskning inom området geriatrisk odontologi samt utbildning av omvårdspersonal i munvård. Oral Care grundades 1989 av Marianne Forsell och Bertil Herbst. Under 1999 genomfördes en tandvårdsreform i Sverige, som ger äldre och funktionshindrade rätt till subventionerad tandvård. Reformen öppnade upp marknaden för Oral Care och idag är vi ca 150 anställda med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping.