Orange Business Services lanserar ny VPN-service

Business VPN Internet är utformad för att hjälpa företag att hantera den explosiva tillväxten i Internettrafiken. 15 nya globala Internet-gateways säkrar tillgång till moln- och webbtjänster utan förlust av prestanda och säkerhet - trots den ökande datatrafiken.

Pressmeddelande 1 oktober 2014:

Orange Business Services lanserar en helt ny VPN-tjänst. Business VPN Internet är en hörnsten i strategin för Hybrid Networks och möter globala företags ökade efterfrågan på säker tillgång till Internetbaserade moln- och webbtjänster.

Business VPN Internet har hög säkerhet och bättre prestanda i hela nätverket.

Förbättringen uppnås genom att eliminera risken för att data samlas på IP VPN’et, minska förseningar på internetåtkomst och prioritera affärskritisk trafik framför annan trafik.

Orange Business Services har initialt investerat i 15 globala Internet-gateways på fem kontinenter för att kunna leverera Business VPN Internet. Dessa gateways tar trafiken närmare användarna så de undviker de fördröjningar som uppstår vid stora fysiska avstånd mellan användaren, porten och destinationswebbplatsen.

Business VPN Internet levereras som en utökning av Business VPN vilket ger administrativa besparingar att hämta för företagen då båda tjänsterna tillhandahålls av en enda leverantör. Utöver detta säkerställer Business VPN Internet att Internetanslutningen uppfyller det enskilda företagets säkerhetsregler, samtidigt som tjänsten också är ekonomiskt fördelaktig.

Fördelar med Business VPN Internet:

• Global tillgänglighet: Hög prestanda var som helst med lokala gateways. För närvarande finns gateways i London, Frankfurt, Stockholm, Amsterdam, Hongkong, Singapore, Mumbai, Sydney, Tokyo, New York, Atlanta, San Francisco, Sao Paulo, Johannesburg och Bahrain.

• Global säkerhet: Varje gateway levererar virtuellt brandväggsskydd baserat på företagets säkerhetspolicy. Detta kan kompletteras med molnbaserad säkerhet inklusive URL-filtrering.

• Geolocation: Levereras som standard så att användare i varje enskilt land kan komma åt lokala Internettjänster.

• Trafikprioritering: Nya Internet Class of Service (CoS) prioriterar tillämpningarna och gör det möjligt att använda kapaciteten i IP VPN-nät vid Internet-toppar.

• Konkurrenskraftiga priser: Konkurrenskraftiga hybrida Internet/WAN-portar kan ge besparingar på upp till 30 procent på bandbredd. Denna lösning är tillgänglig utan extra kostnad.

Business VPN Internet spelar en nyckelroll i Orange Business Services Hybrid Network Strategy, som syftar till att hjälpa företag hantera den globala IP-trafiken vilken förväntas tredubblas mellan 2014 och 2018. Företag står inför en digital transformation som kräver en anpassning till de nya sätten att arbeta, vilket möjliggörs genom VPN och Internet. Därför behöver de nätverk som kan hantera olika typer av trafik och prioritera trafik baserade på prioritet, plats, enhet och användare.

Orange Business Services Hybrid Network kombinerar de bästa egenskaperna från traditionell IP VPN och Internet. Det vilar på tre ben: Distributed Internet breakout; Internet offload som flyttar vald trafik från företagets IP VPN till Internet baserat på en definierad uppsättning regler samt molnanslutning mellan nätverket och molnleverantören. Allt detta levereras tillsammans med applikationsoptimering på en säker, global plattform.

– Genom att integrera säkert Internet och molntjänster i vårt centrala nätverk kan vi stödja de nya arbetssätten och samtidigt leverera den bästa möjliga användarupplevelsen. Hybridnätverk kan bidra till att driva företagens digitala transformation genom att stödja den nya generationens Internet-tjänster, säger Roger Söderberg, nordisk VD, Orange Business Services.

För mer information kontakta

Roger Söderberg, Nordisk VD, Orange Business Services. Tel. (08) 51913171, roger.soderberg@orange.com

Presskontakt: Susan Rose Communication AB, Tel 073 300 3010, susan@susanrose.se

Orange Business Services är Oranges B2B-enhet och en ledande leverantör av globala integrerade kommunikationslösningar för multinationella företag. Orange Business Services äger världens största nätverk för röst och data vilken täcker 220 länder och territorier i vilka ges lokal support i 166.  Med ett omfattande utbud av kommunikationstjänster, inklusive cloud computing, enterprise mobilitet, M2M, säkerhet, unified communications, videokonferenser och bredband är ambitionen att leverera best-in-class kundupplevelse på global nivå. Flera tusen företag och 1,4 miljoner användare av mobil data använder Orange Business Services internationella plattform för kommunikation och affärsverksamhet. Orange Business Services fick tre av telekombranschens största utmärkelser vid det årliga eventet World Communication Awards 2013 - Best Global Operator, Best Cloud Service och User´s Choice Award.  Företaget har vunnit Best Global Operator 7 gånger. För mer information se www.orange-business.comLinkedinTwitter och Facebook.

Orange är en av världens ledande telekommunikationsoperatörer med en årlig omsättning på 41 miljarder euro 2013 och 165 000 medarbetare på global nivå per den 31 december 2013. Orange är noterat på NYSE Euronext Paris (under ORA) och på New York Stock Exchange (under ORAN).

Citat

Hybridnätverk bidrar till att driva företagens digitala transformation genom att stödja den nya generationens Internet-tjänster
Roger Söderberg, nordisk VD, Orange Business Services