Orange SA förvärvar Bredband Mobils andel i Orange Sverige AB

Orange SA förvärvar Bredband Mobils andel i Orange Sverige AB Orange SA offentliggjorde idag att de ökat sin ägarandel i Orange Sverige AB, genom förvärv av Bredband Mobils (B2) ägarandel. Genom förvärvet ökar Orange SA sin andel i bolaget från 51% till 85%. Övriga delägare är Skanska med 10%, NTL med 3% och Schibsted med 2%. Beslutet speglar Orange fortsatta fokus på Skandinavien. Sverige är en ledande marknad för mobiltelefoni och informationsteknologi, och som sådan av strategiskt intresse för Orange. Orange Sverige AB tilldelades en UMTS-licens i december 2000. Företaget förbereder nu lanseringen av en rad avancerade multimediatjänster såsom: mobila meddelande- och betalningstjänster, interaktiv online-shopping, online-bokning, positioneringsrelaterad information och underhållningstjänster. För ytterligare information, vänligen kontakta: Cecilia Lindgren, Informationschef, Orange Sverige AB Telefon: 070 - 697 68 36 Orange Media Centre, +44 (0) 207 984 2000 Om Orange Orange är ett av världens mest avancerade och snabbast växande företag inom trådlös kommunikation. Med mer än 35 miljoner kunder är Orange Europas näst största mobiloperatör. Orange bygger nu nätverk för den tredje generationens mobiltelefoni (UMTS) bl a i Sverige. Orange Sverige AB ägs av Orange SA, Skanska, NTL och Schibsted. www.orange.com eller www.orange.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00380/bit0002.pdf

Om oss

Om Orange Business Services Orange Business Services är Oranges B2B -enhet och en ledande leverantör av globala , integrerade kommunikationslösningar för multinationella företag. Orange Business Services äger världens största nätverk för röst och data som täcker 220 länder och territorier i vilka det ges lokal support i 166. Med ett omfattande utbud av kommunikationstjänster, inklusive cloud computing, enterprise mobilitet, M2M, säkerhet, unified communications , videokonferenser och bredband är ambitionen att leverera en best-in- class kundupplevelse på global nivå. Flera tusen företag och 1,4 miljoner användare av mobil data använder Orange Business Services internationella plattform för kommunikation och affärsverksamhet. Orange Business Services fick tre av telekombranschens största utmärkelser vid det årliga eventet World Communication Awards 2013 - Best Global Operator, Best Cloud Service och User´s Choice Award. Företaget har vunnit Best Global Operator 7 gånger. För mer information se om www.orange-business.com, Linkedin, Twitter och Facebook. Orange är en av världens ledande telekommunikationsoperatörer med en årlig omsättning på 41 miljarder euro i 2013 och 165 000 medarbetare på global nivå per 31 december 2013. Orange är noterat på NYSE Euronext Paris (under ORA) och på New York Stock Exchange (under ORAN).