Kommuniké från Orc Group AB:s extra bolagsstämma

Idag den 12 mars 2012 höll Orc Group AB en extra bolagsstämma i bolagets lokaler på Kungsgatan i Stockholm.

Beslut om ändringar av bolagsordningen
I enlighet med förslaget från Cidron Delfi Intressenter AB, som innehar 98,8 procent av aktierna och rösterna i bolaget, beslöt extrastämman att ändra Orc Group AB:s bolagsordning så att bolagets styrelse ska bestå av lägst tre och högst fem ledamöter jämte högst lika antal suppleanter och så att bolagets räkenskapsår, istället för att omfatta tiden 1 januari – 31 december, ska omfatta tiden 1 maj – 30 april.

Val av styrelse
I enlighet med Cidron Delfi Intressenter AB:s förslag, valde extrastämman Christian Frick, Per E. Larsson och Fredrik Näslund till nya styrelseledamöter och Daniel Berglund valdes till suppleant i styrelsen. Per E. Larsson valdes till styrelsens ordförande.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Bill, koncernchef Orc Group AB, telefon: 08 506 477 35

Informationen lämnades för offentliggörande den 12 mars 2012 kl. 13:40.

Om Orc Group
Orc Group är en ledande leverantör av teknik och tjänster till den globala finansbranschen. Orc erbjuder avancerade lösningar för handel och marknadsaccess som används av trading- och market making-firmor, investmentbanker, hedgefonder och mäklarhus.

Orc bistår kunderna genom tre affärsenheter, var och en med väl definierade erbjudanden:

• Orc utvecklar och marknadsför de verktyg som krävs för att bygga lönsamma verksamheter inom finansiell handel och mäkleri.
  • Neonet erbjuder professionella marknadsaktörer flexibla, oberoende och transparanta exekveringstjänster.
  • CameronTec är en branschledande leverantör av infrastruktur för FIX och lösningar för konnektivitet.

Orc bedriver sin verksamhet med försäljning, kundsupport och utbildning i nära anslutning till världens ledande finansiella marknader från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien-Stillahavsområdet.

Orc Group ägs av Nordic Capital Fund VII.

Mer information finns på www.orc-group.com

Taggar: