Orc Software AB – Delårsrapport 1 januari – 30 september 2005

Januari-september 2005 •Omsättning 200 (186) miljoner kronor •Rörelseresultat 14 (29) miljoner kronor •Rörelsemarginal 7,1 (15,4) procent •Resultat efter skatt 12 (21) miljoner kronor •Resultat per aktie 0,86 (1,57) kronor Juli-september 2005 •Omsättning 65 (58) miljoner kronor •Rörelseresultat 6 (4) miljoner kronor •Rörelsemarginal 8,4 (7,2) procent •Resultat efter skatt 5 (3) miljoner kronor •Resultat per aktie 0,33 (0,27) kronor Väsentliga händelser • Nya finansiella mål: -Orc Software ska uppnå en årlig omsättningstillväxt om lägst 15 procent och en årlig rörelsemarginal om lägst 15 procent på medellång sikt -Företaget är överkapitaliserat och kapitalstrukturen kommer att ses över •Avtal med OMX om utveckling av ny front office-produkt

För ytterligare information kontakta: Jonas Lindström, VD, tel: 08-407 38 35 Lars Johansson, vVD och operativ chef, tel: 08-407 38 24 Susanne Holmlund, Investor Relations, tel: 08-407 38 50