Orc Software etablerar samarbete med Interactive Brokers för att erbjuda gemensamma kunder direkt marknadsaccess till ledande derivatbörser i USA

Orc Software, en ledande leverantör av teknologi för avancerad market making, professionell handel och mäkleri, annonserade idag att Interactive Brokers är ny partner till Orc ExNets nätverk. Orc Softwares kunder kan nu handla på alla ledande amerikanska derivatbörser som omfattas av Interactive Brokers nätverk, såsom American Stock Exchange (AMEX), Chicago Board Options Exchange (CBOE), Chicago Board of Trade (CBoT), Chicago Mercantile Exchange (CME), International Securities Exchange (ISE), NQLX, One Chicago och Philadelphia Stock Exchange (PHLX), utan behov av medlemskap. “Våra gemensamma kunder kan nu utnyttja Orc Softwares utomordentliga tradingteknologi och vår Smart Order Routing för kostnadseffektiv handel på globala marknader”, säger Gerald Perez, Chef för Institutional Services, Interactive Brokers. Vi är mycket nöjda över att kunna erbjuda access till de utmärkta nätverkstjänster som Interactive Brokers erbjuder i USA, något som efterfrågats av våra kunder. I och med detta avtal stärks vårt handelsnätverk Orc ExNet ytterligare”, säger Thomas Gidlund, Produktansvarig, Orc ExNet. För mer information: Anders Fogel, Kommunikationschef, Orc Software: +44 20 7942 0949 Thomas Gidlund, Produktansvarig, Orc ExNet, +46 8 407 38 00 Gerald Perez, Chef Institutional Services, Interactive Brokers: +44 20 7283 5090 John Seeberg, Säljrepresentant USA, Interactive Brokers: +1 203 618 5991