Orc Software inbjuder till analytiker- och pressträff den 18 oktober

Orc Software inbjuder till media- och analytikermöte samt efterföljande telefonkonferens den 18 oktober 2007. VD Thomas Bill och CFO Anders Berg presenterar och kommenterar företagets delårsrapport för januari – september 2007.

Analytiker- och pressträff kl 9.00 (på svenska)
Klockan 9.00 hålls analytiker- och pressträff på IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm. Anmälan sker till Orc Software på telefon 08-407 38 00 eller e-post ir@orcsoftware.com senast den 15 oktober 2007.

Telefonkonferens kl 15.00 (på engelska)
Klockan 15.00 inbjuder bolaget även till telefonkonferens.
Internationella deltagare ringer: +44 (0)20 7162 0125
Svenska deltagare ringer: +46 (0)8 505 201 14
(OBS: Även deltagare från London respektive Stockholm ska slå riktnumret.)
Anmälan till telefonkonferensen sker till Orc Software per e-post ir@orcsoftware.com eller telefon 08-407 38 00 senast den 15 oktober 2007.

Powerpointpresentation till telefonkonferensen kan laddas ned från http://www.orcsoftware.com/Company/IR/Presentation.htm

Om Orc Software
Orc Software (SSE: ORC) är en ledande global leverantör av tekniska lösningar för avancerad derivathandel och marknadskopplingar. Företaget firar 20-årsjubileum 2007 och erbjuder teknologilösningar och tjänster till kunder världen över från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien/Australien. Bland Orc Softwares kunder finns ledande investmentbanker, börser, mäklarhus, institutionella investerare, hedgefonder och återförsäljare.

En integrerad del av Orcs teknologi är CameronFIX, den marknadsledande lösningen för elektronisk trading enligt FIX-standarden (Financial Information Exchange protocol). CameronFIX används som konnektivitetslösning av ledande aktörer inom den globala finansbranschen.

Orc Software har kontor i Chicago, New York, Toronto, London, Stockholm, Amsterdam, Frankfurt, Milano, Wien, Zürich, St Petersburg, Moskva, Hongkong och Sydney.

www.orcsoftware.com