Orc Software säljer innehav i delägt bolag

Börsnoterade Orc Software har sålt sin minoritetspost i det norska mjukvaruföretaget Infront. Försäljningen innebär en realisationsvinst på cirka 15 MSEK.

”Försäljningen ligger helt i linje med den pågående renodlingen av Orc Softwares verksamhet. Infront är en värdefull partner till Orc och vi kommer även fortsättningsvis marknadsföra deras produkter som en del av våra lösningar”, säger Thomas Bill, VD för Orc Software.

Försäljningen av Orcs ägarandel i Infront ger en realisationsvinst på omkring 15 MSEK. Vinsten bidrar till Orcs resultat för tredje kvartalet 2007.

För ytterligare information kontakta:
Thomas Bill, CEO, tel 08-407 38 35
Anders Berg, CFO, tel 08-407 38 24

Om Orc Software
Orc Software (SSE: ORC) är en ledande global leverantör av teknologi för avancerad handel, market making, mäkleri av värdepapper samt maknadskopplingar. Företaget grundades 1987 och tillhandahåller teknologilösningar och tjänster till mer än 600 kunder världen över från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien/Australien. Orc Softwares kunder omfattar ledande investment banker, trading och market making firmor, börser, mäklarhus, institutionella investerare, hedgefonder och återförsäljare. CameronFIX, ledande varumärke gällande Financial Information Exchange protocol (FIX), är en integrerad del av Orc Software. CameronFIX används av de största medlemmarna av den finansiella sektorn.

Orc Software har kontor i Chicago, New York, Toronto, London, Stockholm, Frankfurt, Milano, Wien, Zürich, St Petersburg, Moskva, Hongkong och Sydney.

www.orcsoftware.com