Troels Philip Jensen ny operativ chef på Orc

Orc har utsett Troels Philip Jensen till Chief Operating Officer (operativ chef) med uppgift att arbeta för Orcs globala strategiska mål och tillväxt. Han efterträder Matteo Carcano som lämnar bolaget i augusti 2013.

Troels kommer närmast från mjukvaruföretaget SimCorp, där han arbetat sedan 1995 på ledande positioner inom flera affärsområden. Till Orc tar han med sig en omfattande erfarenhet av strategiskt och operativt utvecklingsarbete, närmast från posterna som Managing Director för Benelux och President för SimCorp i Frankrike. Troels kommer att ingå i Orcs ledningsgrupp och börjar senast den 1 september 2013.

‒ Troels har arbetat i över 15 år nära vår bransch och hans erfarenhet från att bygga och leda verksamheter som omfattar alla kommersiella aspekter, försäljning, konsulttjänster och marknadsföring ger honom en idealisk bakgrund för att hantera såväl Orcs direkta operativa behov som våra strategiska planer för tillväxt, säger Torben Munch, CEO, Orc Group AB.

‒ Jag är glad över att komma till Orc och ser fram emot att jobba tillsammans med alla duktiga medarbetare i ett dynamiskt och globalt företag. Jag tror att min erfarenhet från att bygga relationer och att leverera till stora finansiella institutioner passar väl med Orcs strategi, säger Troels Philip Jensen.

För ytterligare information, kontakta:
Torben Munch, CEO, Orc Group AB, telefon: 08 506 477 35

Om Orc
O
rc är en ledande leverantör av teknik och tjänster till den globala finansbranschen. Orc erbjuder avancerade lösningar för handel och marknadsaccess som används av trading- och market making-firmor, investmentbanker, hedgefonder och mäklarhus över hela världen.

Orc utvecklar och marknadsför de verktyg som krävs för att bygga lönsamma verksamheter inom finansiell handel och mäkleri på dagens marknader som präglas av hårt konkurrenstryck och snabba förändringar.

Orc bedriver sin verksamhet med försäljning, kundsupport och utbildning i nära anslutning till världens ledande finansiella marknader från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien-Stillahavsområdet.

Orc ägs av Orc Group Holding AB vilket i sin tur ägs av Nordic Capital Fund VII.

För mer information besök: www.orc-group.com

Taggar: