Ny VD till Orderstyrning

Den 36-årige Tommy Hahn Sørensen tar över rodret för Orderstyrning.se och Ordrestyring.dk. Han kommer ersätta grundaren och ägaren Carsten Rasmussen, som nu kliver in som styrelseordförande för det snabbt växande företaget som erbjuder digitala tjänster till hantverkare.

Pressmeddelande 14 mars 2018:

Orderstyrning.se etablerade sig i Sverige för ett drygt år sedan och bolaget är under tillväxt. På den danska marknaden, där bolaget har sitt säte och finns under namnet Ordrestyring.dk, är det landets största molnbaserade digitala hanteringsprogram med närmare 10 000 anslutna hantverkare. Sedan starten år 2011 har tillväxten ökat årligen med nästan 100 procent. Alla vinster har återinvesterats i utveckling. Som en del av en tydlig tillväxtstrategi blir Tommy Hahn Sørensens främsta uppdrag att växla upp organisationen till ökad tillväxt med lönsamhet.

”Företaget har nu nått en storlek och position på marknaden där vi kan lyfta oss till nästa nivå. Tommy Hahn Sørensen, som rekryterades som kommersiellt ansvarig för ett år sedan, har kompetens och erfarenhet av att driva ett tillväxtföretag. Tommy har redan ansvarat för verksamhetens drift i nästan ett år, så han känner väl till verksamheten och företagskulturen, vilket är en stor fördel. Vi är helt i tråd med varandra”, säger Carsten Rasmussen.

Dessutom påpekar styrelsens ordförande att Tommy Hahn Sørensen är känd som en framstående ledare som i kraft av sin bakgrund inom försäljning och erfarenhet har kundfokus och långsiktiga relationer i sitt DNA.

"Med Tommy Hahn Sørensen vid rodret får Orderstyrning en ledare som förstår att delegera ansvar och uppgifter och backar upp de koncept och det ramverk som läggs i nära samarbete med styrelsen”, säger Carsten Rasmussen.

”Digitalisering inom byggbranschen går snabbare än någonsin. Det är upp till byggföretagen att uppnå tillväxt som samtidigt ger svarta siffror på sista raden. Våra tjänster är ett viktigt verktyg så att företagen kan ta sig dit. Därför förväntar vi oss att vi ska vinna ytterligare mark de närmaste åren”, säger Tommy Hahn Sørensen.

Presskontakt Susan Rose, tel. 073 300 3010, e-mejl: susan@susanrose.se

Tommy Hahn Sørensen, tel. +45 7027 3525

Orderstyrning.se ger hantverksföretag bättre och klarare kontroll med löpande inblick i intäkter och utgifter. Användaren får detaljerad överblick över ekonomi och administration i varje enskilt uppdrag för sina kunder.

Användaren kan dessutom se intäkterna i detalj för var enskild medarbetare samt hur effektivt arbetstiden används, flytta arbetsorder mellan kollegor, se materialanvändande, jämföra varupriser och nyttja en mängd andra tjänster i applikationen.

Orderstyrning.se riktar sig främst till företag inom EL, VVS och bygg som ser fördelarna med att effektivisera sin administration med hjälp av digitala tjänster. Läs mer på www.orderstyrning.se

Digitalisering inom byggbranschen går snabbare än någonsin. Våra tjänster är ett viktigt verktyg så att företagen kan uppnå tillväxt.
Tommy Hahn Sørensen, VD
Carsten Rasmussen, styrelseordförande