Samar Yazbek, Sven Wollter, Bob Hansson och John Ajvide Lindqvist gästar Sigtuna Litteraturfestival

Den 26–28 augusti pågår Sigtuna Litteraturfestival där flera Ordfrontförfattare medverkar i programmet. Den syriska författaren Samar Yazbek är en av hedersgästerna i programmet och kommer att prata om situationen i sitt hemland.

Ordfront förlag fortsätter sitt samarbete med Sigtuna Litteraturfestival och i år medverkar Samar Yazbek, Sven Wollter, Bob Hansson, John Ajvide Lindqvist, Lisa Bjärbo, Sara Ask och David Jonstad i programmet. Det finns möjlighet att intervjua alla deltagarna, för intervjuförfrågningar kontakta Jenny Bjarnar på jenny@ordfrontforlag.se / 0708-53 99 03.

Ordfronts program
Lördag 27 augusti
10–10.45 Unikt vittnesmål från krigets Syrien. Medverkande: Samar Yazbek & Björn Wiman. Plats: St Pers skolas aula

12–12.45 Hon, han och döden. Medverkande: Sven Wollter & Pelle Andersson. Plats: Stora Brännbo Konferens och Hotell

14–14.45 Klimatdystopiernas tid. Medverkande: David Jonstad, Alexander Crawford, Staffan Laestadius, Therese Uddenfeldt. Plats: Sigtunastiftelsen

15:30–16:15 ”Release the beast”. Medverkande: John Ajvide Lindqvist, Madeleine Bäck, Tara Moshizi. Plats: St Pers skolas aula

16–17 Vad är det frågan om? Medverkande: Bob Hansson. Plats: Hotell Kristina

Söndag 28 augusti
10:00–10:45 Att stärka livslusten och plåstra om den sorg som ryms i våra liv. Medverkande: Bob Hansson & Pelle Andersson. Plats: St Pers skolas aula

12–12.45 Gränser och gränslöshet i skuggan av ett krig. Medverkande Samar Yazbek, Alf Linderman, Emanuel Sidea. Plats: Sigtunastiftelsen

12:00–12:45 Mera vego åt folket. Medverkande: Sara Ask & Lisa Bjärbo. Plats: Stora Brännbo Konferens och Hotell

13:00–13:45 Jag är en väldigt lycklig människa. Glad också, för det mesta. Medverkande John Ajvide Lindqvist & Dan-Erik Sahlberg. Plats: Sigtunastiftelsen

Läs mer om programmet som innehåller över 90 programpunkter på http://sigtunalitteraturfestival.se/program

Ordfront förlag är ett oberoende bokförlag som ger ut samhällsdebatt, historia, kulturhistoria, samt handböcker i skrivandets hantverk, demokrati och folkbildning – och förstås högkvalitativ skönlitteratur.