Nu startar Live at Heart i Örebro!

Tusentals artister, låtskrivare, beslutsfattare, musikälskare och entreprenörer från musikbranschen samlas i Örebro 4-7 september.  Det välfyllda programmet är klart och nu rullar vi ut konserter, seminarier, möten och andra händelser.

– Vi har fått ihop ett riktigt kanonprogram, säger Anders Damberg och Johannes Nilsson, grundare av Live at Heart. Seminarier och konserter med fantastiska kreatörer är på plats så nu kör vi!

Konserter

Under Live at Heart arrangeras runt 300 konserter på ungefär 20 scener. Artister från Sverige, Skandinavien, USA, Tyskland, Skottland, Norge och flera andra länder visar upp sig. Varje hel timme börjar en ny konsert, på varje scen. Alla scener ligger på bekvämt avstånd i Örebros innerstad så publiken och artisterna rör sig mellan scenerna. Under onsdagen och torsdagen är antalet scener lite mindre för att explodera och bli stort under fredagen och lördagen. http://www.liveatheart.se/2013/artister

Seminarier

Under Live at Heart arrangeras mellan 20 och 30 seminarier. Artister, entreprenörer, kreatörer och talare kommer tala, berätta, diskutera och tänka högt. Det handlar om musik, kultur, näringsliv, samhällsutveckling och mycket annat. Högklassiga talare från USA blandas med experter från musikbranschen och andra intressanta människor. http://www.liveatheart.se/2013/seminarier

Live at Heart + House of Songs

Just nu befinner sig nio låtskrivare/artister från fyra olika länder på MuSikfors Kulturhus i Hällefors. Där möts de och skapar musik tillsammans under ledning av Troy Campbell (Austin, Texas), V Marc Fort (Austin, Texas) och Michael Blair (Los Angeles/Stockholm). Resultaten kommer framföras på scen under Live at Heart. Ett unikt möte med fina resultat.

Biljetter

Ett festivalpass som gäller hela veckan kostar 595 kronor.

Det finns också endagsbiljetter att köpa. Dessa ger tillträde till den aktuella dagens program. Priser för endagsbiljetter:

Onsdag 4 september                 200 kr

Torsdag 5 september                200 kr

Fredag 6 september                  295 kr

Lördag 7 september                  350 kr

Serviceavgift tillkommer hos återförsäljare.

Biljetter köps hos Ticnet eller Örebrokompaniet.

Åldersgräns

Du behöver vara minst 18 år fyllda för att kunna gå på Live at Heart, eftersom de flesta scener är på restauranger och krogar.

Ackreditering för bransch och media

Bransch och media kan ackreditera sig för Live at Heart. Ansökan om ackreditering kan göras under hela festivalen. liveatheart.se/registration

Mer information

Live at Heart är en stor festival med väldigt många deltagare och programpunkter. Vi uppmanar dig därför att följa liveatheart.se och facebook.com/liveatheart så att du har koll på eventuella förändringar i programmet.

Vi vill se mängder av bilder, tankar och känslor på hashtaggen #liveatheart.

Festivalkontor på Örebrokompaniet

Våra vänner på Örebrokompaniet hjälper oss med att sätta upp ett Festivalkontor. Hit kommer artister, media, bloggare och andra ackrediterade för att anmäla sig och hämta ut sitt material. Festivalkontoret hittar du hos Örebrokompaniet på Olof Palmes torg 3 (kartlänk http://goo.gl/maps/ySLCl)

Öppettider:

måndag-torsdag                         11-18

fredag                                             11-21

lördag                                             10-21

Program

Programmet hittar du på som trycksak där vi har scener, på hotell och i butiker.

Du hittar det också på liveatheart.se.

Live at Heart arrangeras i fyra dagar, 4-7 september. Vi tänker skapa norra Europas största musikälskarfestival, showcase och mötesplats för musikbransch och artister. Ett omfattande program med möten, workshops och konserter. Sveriges svar på SXSW - South by Southwest, Austin, USA? Musiksveriges Almedalsvecka?
Vi kallar det Live at heart.

Anders Damberg
Grundare av Live at Heart