Revisorer och konsulter invaderar Örebro i september

Den 10-16 september invaderas Örebro av närmare 1000 revisorer och konsulter från företaget Grant Thornton. Företaget förlägger i år sin så kallade Kunskapsvecka med GetTogether till Örebro. Det innebär boende på sex stycken hotell, samt konferens på Conventum Arena. Totalt räknar företaget med 4000 hotellnätter i Örebro för sina medarbetare under veckan.

- Det här är ett av årets största möten i Örebro, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. 4000 hotellnätter är ungefär en sjättedel av en normal hotellmånad i Örebro och får såklart väldigt positiva effekter på den turismekonomiska omsättningen i staden.

Kunskapsveckan med GetTogether är ett återkommande evenemang för Grant Thornton, som valt att förlägga en så stor andel av sitt interna utbildningsbehov som möjligt till samma vecka och plats av miljö- och effektivitetsskäl.

- I vår verksamhet har vi stora krav på utbildning och kompetensutveckling och genom denna utbildningsinsats säkerställer vi att våra medarbetare håller sig à jour med regler, arbetsverktyg, processer och rutiner så att vårt arbete utförs med högsta möjliga kvalitet, säger Peter Bodin, vd på Grant Thornton.

Allt fler medarbetare ansluter under veckan och på fredagen samlas alla för att tillbringa hela helgen med gemensamma företagsaktiviteter. Genom att alla samlas på en och samma plats under veckan skapas en unik möjlighet att nätverka internt och dela goda exempel med varandra.

- Örebro är en idealisk plats för oss, eftersom många av våra 24 kontor ligger på bekvämt reseavstånd. Det minskar också miljöbelastningen i resandet.

Grant Thorntons kontor i Örebro är glada över att få visa upp sin stad för sina kollegor.

- Det är med stolthet jag och alla medarbetarna på Örebrokontoret hälsar våra kollegor välkomna till vår stad, säger Leif Ericsson, kontorschef i Örebro.

-------- BAKGRUNDSFAKTA -------------------------------------------------------------------

Om Grant Thornton i Sverige
Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag. Bolaget med ca 970 medarbetare och 24 kontor i Sverige är medlem inom Grant Thornton International, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag med över 31 000 medarbetare i fler än 100 länder. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.

Örebro Convention Bureau
Örebro Convention Bureau är en del av Örebrokompaniet (Örebros marknadsföringsbolag) som jobbar med mötesindustrin. Örebro CVB är koordinator och lots för mötesfrågningar i Örebroregionen och jobbar för att företag och organisationer ska välja Örebro som mötesplats.

www.orebrokompaniet.se - länken Press

Peter Bodin, vd Grant Thornton