Antal aktier och röster i Orexo

Uppsala, den 29 juni 2018 - Antalet aktier och röster i Orexo AB har förändrats på grund av emission och återköp av 325 000 C-aktier vilket publicerades den 15 juni, 2018.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 35 450 456 aktier - varav 34 560 456 är stamaktier och 890 000 C-aktier - och 34 649 456 röster i bolaget.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Orexo AB (publ.)

Henrik Juuel, EVP och CFO                   Lena Wange, IR & Communications Manager
Tel: 018 780 88 00 Tel: 018 780 88 00
Email: ir@orexo.com Email: ir@orexo.com

Orexo utvecklar förbättrade läkemedel baserade på innovativa Drug Delivery teknologier.

Inriktningen är främst opioidberoende och smärta men ambitionen är att även verka inom andra terapiområden där vår kompetens och våra teknologier kan skapa värden. Produkterna kommersialiseras i egen regi i USA eller genom noga utvalda partners över hela världen. Huvudmarknaden är idag den amerikanska marknaden för buprenorfin/naloxon produkter där Orexo säljer läkemedlet Zubsolv. Totala nettoomsättningen 2017 uppgick till SEK 643,7 miljoner och antalet anställda var vid årsskiftet 90. Orexo är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap (ORX) och finns tillgänglig som ADRs på OTCQX (ORXOY) i USA. Huvudkontoret, där även forskning och utvecklingsarbetet bedrivs, ligger i Uppsala.

För mer information om Orexo, vänligen besök www.orexo.se. Du kan också följa Orexo på Twitter, @orexoabpubl, LinkedIn och YouTube. För mer information om Zubsolv i USA, se produkt- och marknadswebbplatserna www.zubsolv.com och www.rise-us.com.

Denna information är sådan information som Orexo AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 juni 2018 kl. 18.00 CET.