Delårsrapport januari - september 2007

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN
- Nettoomsättningen uppgick till MSEK 21,7 (80,3)
- Resultat efter skatt var MSEK -128,6 (-20,5)
- Resultat per aktie uppgick till SEK -9,24 (-1,54)
- Orexo etablerar säljstyrkor på den nordiska marknaden – bildar gemensamt marknadsbolag med ProStrakan
- Registreringsprocessen av Rapinyl® i EU är nu överförd till EMEA’s Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP)

TREDJE KVARTALET 2007
- Nettoomsättningen uppgick till MSEK 6,5 (24,9)
- Resultat efter skatt var MSEK -34,1 (-11,2)
- Resultat per aktie uppgick till SEK -2,44 (-0,84)

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODEN
- Orexo ingår avtal om att förvärva Biolipox - första steget mot att skapa ett innovativt specialty pharmabolag
- Orexo kallar till extra bolagsstämma till den 1 november 2007
- Orexo redovisar positivt resultat i jämförande klinisk fas III-studie för Sublinox™ (OX22)
- Orexo inleder klinisk fas I-studie för bolagets behandling av inkontinens
- Orexo breddar sin portfölj inom smärtlindring – inleder två nya utvecklingsprojekt