Orexo inleder klinisk fas I-studie för bolagets behandling av inkontinens

Orexo inleder klinisk fas I-studie för OX 19 – bolagets behandling av dag- och nattlig inkontinens. OX 19 innehåller den aktiva substansen desmopressin och produkten baseras på Orexos sublinguala tablettberedning där snabb upplösning i munhålan kombineras med snabbt upptag av den verksamma substansen genom munslemhinnan. Orexo har, efter utveckling av ett flertal formuleringar, valt en formulering för vilken en biotillgänglighetsstudie nu ska genomföras. Den kliniska studien kommer att genomföras i Sverige och beräknas vara slutförd i slutet av 2007.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Zsolt Lavotha, VD och koncernchef
E-post: zsolt.lavotha@orexo.se