Orexo rekryterar ytterligare nyckelpersoner inom klinisk utveckling och Regulatory Affairs

Orexo har tillsatt Mats Eriksson som Vice President Research and Clinical Development and Medical Director, Christina Ståhl som Vice President Regulatory Affairs samt Anne Marie Ciupitu som Director QA/QC. Samtliga har mångårig erfarenhet från läkemedelsutveckling inom såväl svenska som internationella läkemedelsföretag. Rekryteringarna sker i samband med att flera av Orexos produkter befinner sig i sen klinisk utvecklingsfas, samtidigt som kliniska studier inleds för ytterligare produkter och nya förbereds att läggas till portföljen.

“Vi är mycket nöjda med att vi har lyckats rekrytera så erfarna personer till Orexo. I takt med att vi får fler produkter i klinisk utvecklingsfas samtidigt som vi förbereder oss för att ta in ytterligare produkter i vår portfölj, ökar också kraven för att kunna planera och effektivt genomföra klinisk utveckling och våra regulatoriska strategier – allt för att på kortast möjliga tid kunna nå marknaden med nya produkter”, säger Zsolt Lavotha, vd och koncernchef Orexo AB.

Mats Eriksson, PhD, är docent inom anestesi och intensivvård vid Uppsala Universitetssjukhus och kommer närmast från Wyeth Sverige där han var Medical Manager. Mats har dessförinnan arbetat på Sanofi Synthelabo och Novo Nordisk.

Christina Ståhl, MSc. Pharm, är apotekare och kommer närmast från Roche Sverige där hon var Regulatory Affairs Manager/QP. Christina har över 20 års erfarenhet inom klinisk utveckling och Regulatory Affairs från Kabi Vitrum, Pharmacia och AstraZeneca.

Anne Marie Ciupitu, MSc, PhD, kommer närmast från Wyeth Biotech i Sverige där hon var Quality Assurance Manager.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Zsolt Lavotha, VD och koncernchef
E-post: zsolt.lavotha@orexo.se