Orexos kapitalmarknadsdag 3 maj 2012

”Save the date”

Orexo arrangerar en kapitalmarknadsdag torsdagen den 3 maj 2012. Eventet, som riktar sig framför allt till analytiker, investerare och media, startar kl 14.00 och hålls i bolagets lokaler på Virdings allé 32 A i Uppsala.

Detaljerat program kommer att publiceras närmare eventet på www.orexo.se, där även anmälan kan göras. Begränsat antal platser.

Välkomna!

För ytterligare information, kontakta:
Beata Augenblick, Investor Relations
E-mail: beata.augenblick@orexo.com

Orexo utvecklar och marknadsför läkemedel som bygger på egna formuleringsteknologier som används för kända substanser. Företagets största produkt är smärtläkemedlet Abstral® för behandling av genombrottssmärta hos cancerpatienter. Orexo är noterat på Stockholmsbörsen och de största ägarna är danska Novo A/S och svenska HealthCap. Mer information finns på www.orexo.se.

Notera:
Informationen är sådan som Orexo AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars 2012 kl 10.00.

Orexo utvecklar förbättrade läkemedel baserade på innovativa Drug Delivery teknologier.Inriktningen är främst opioidberoende och smärta men ambitionen är att även verka inom andra terapiområden där vår kompetens och våra teknologier kan skapa värden. Huvudmarknaden är idag den amerikanska marknaden för behandling av opioidberoende där Orexo kommersialiserar produkten Zubsolv®. Övriga produkter kommersialiseras av licensierade partners, inklusive Zubsolv på marknader utanför USA. Totala nettoomsättningen 2016 uppgick till SEK 705,9 miljoner och antalet anställda till 102. Orexo är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap (ORX) och finns tillgänglig som ADRs på OTCQX (ORXOY) i USA. Huvudkontoret, där även forskning och utvecklingsarbetet bedrivs, ligger i Uppsala.