• Oriflame/

Oriflame tecknar sponsoravtal med Caroline Wozniacki – kvinnlig världsetta i tennis

3 april, 2011, Miami - Oriflame, ett snabbväxande varumärke inom skönhet och kosmetik, tillkännagav idag ett sponsoravtal med Caroline Wozniacki, kvinnlig världsetta i tennis. Sedan tidigare har Oriflame ett partnerskap med WTA (Women's Tennis Association) som deras officiella sponsor.

Oriflame grundades i Sverige 1967 och är ett kosmetikföretag som säljer direkt till slutkund via fler än 3,5 miljoner konsulenter i mer än 60 länder. Under de kommande två åren kommer samarbetet med Caroline Wozniacki aktiveras i samtliga länder. Oriflame är officiell partner till WTA i Europa, Ryssland, OSS-länderna, Mellanöstern samt Afrika och har en betydande närvaro vid 22 WTA turneringar under 2011.

Caroline Wozniacki kommer att synas i Oriflames reklamkampanjer och kataloger tillsammans med Oriflames kosmetik, hälsoprodukter och smycken. Caroline kommer även att förespråka den ledande affärsmöjlighet Oriflame erbjuder, genom vilken individer kan bygga sitt eget företag genom att marknadsföra Oriflames produkter.

"Caroline förkroppsligar Oriflames anda. Hon har en vinnande attityd som är en inspirationskälla för kvinnor världen över”, säger Michael Cervell, Senior Vice President för Global Direct Sales på Oriflame. "Vi är glada över att tillsammans med Caroline stärka vårt partnerskap med WTA och kommunicera våra värderingar – värderingar som visar att om du strävar efter att uppnå dina mål och gör något du älskar, kan dina drömmar bli sanna."

Caroline kommenterar, "Att nå min dröm om att bli världsetta har krävt en stor mängd passion och beslutsamhet. Genom samarbetet med Oriflame hoppas jag kunna inspirera andra kvinnor att göra detsamma - att prestera sitt bästa i allt de gör. Som kvinna älskar jag kosmetika och vill se bra ut så jag tycker verkligen att det är roligt att få nya makeuptips och lära mig mer om produkterna."

Nilgün Carlson, Oriflame Cosmetics, +46 765 422 816,
nilgun.carlson@oriflame.com
John Tobias, Lagardère Unlimited, +1 310.285.0424,
jtobias@lagardere-unlimited.com

Om Oriflame
Oriflame Cosmetics grundades i Sverige 1967 och är idag ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på över 1,5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter med inspiration från naturen. Dessa produkter marknadsförs av cirka 3,5 miljoner oberoende konsulenter. Oriflame erbjuder en unik affärsmöjlighet för människor som vill tjäna pengar direkt och samtidigt jobba vidare för att förverkliga sina drömmar och uppfylla sina mål. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av Oriflames kultur. Vi stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics är noterat på Stockholmsbörsen.