Oriflames delårsrapport för tredje kvartalet 2015 presenteras vid telefonkonferens torsdagen den 12 november 2015

Offentliggörande
Oriflame kommer att offentliggöra sin delårsrapport för tredje kvartalet 2015 torsdagen den 12 november klockan 07.15 CET.

Telefonkonferens
Bolaget kommer även att hålla en telefonkonferens torsdagen den 12 november klockan 09.30 CET.

Telefonnummer:
SE: +46 8 5055 64 53
UK: +44 20 3009 2455
CH: +41 225 802 994
LU: +35 227 300 158
US: +1 855 228 37 19

Kod: 209633#

Det finns också möjlighet att lyssna direkt på telefonkonferensen via länk på www.oriflame.com eller genom att klicka på http://edge.media-server.com/m/p/airfb5rg

Värdar: Magnus Brännström, VD och koncernchef, och Gabriel Bennet, finansdirektör.

Johanna Palm, Senior Director Investor Relations, +46 765 422 672
Nathalie Redmo, Investor Relations Manager, +41 799 220 173
Martin Olofsson, Nasdaq, +46 73 449 74 13

Informationen är sådan som Oriflame Holding AG ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande klockan 15:30 den 2 november 2015.

Oriflame grundades i Sverige 1967. I dag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder. Oriflame har ett brett produktutbud av svenska, innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter som tillsammans svarar för en årsomsättning på cirka 1,3 miljarder euro. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagskulturen och återspeglas i bolagets riktlinjer för socialt arbete och miljöarbetet. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är en koncern med säte i Schweiz,noterat på Nasdaq Stockholm.