Oriflames delårsrapport för tredje kvartalet 2016 presenteras vid telefonkonferens fredagen den 11 november 2016

Vänligen observera ny tidpunkt för offentliggörande av delårsrapport.

Offentliggörande
Oriflame kommer att offentliggöra sin delårsrapport för tredje kvartalet 2016 fredagen den 11 november klockan 07.15 CET.

Telefonkonferens
Bolaget kommer även att hålla en telefonkonferens fredagen den 11 november klockan 09.30 CET.

Telefonnummer:
SE: +46 856642690
NO: +47 23500252
DK: +45 35445575
FI: +358 981710491
UK: +44 2030089802
US: +1 8557532235

Det finns också möjlighet att lyssna direkt på telefonkonferensen via länk på www.oriflame.com eller genom att klicka på http://oriflame-ir.creo.se/161111

Värdar: Magnus Brännström, VD och koncernchef, och Gabriel Bennet, finansdirektör.

Nathalie Redmo, Investor Relations Manager, +41 799 220 173

Oriflame grundades i Sverige 1967. I dag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder. Oriflame har ett brett produktutbud av svenska, innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter som tillsammans svarar för en årsomsättning på cirka 1,2 miljarder euro. Respekt för människor och natur är en viktig del av företagets kultur och återspeglas i bolagets riktlinjer för socialt arbete och miljöarbete. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är en schweizisk bolagskoncern noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om Oriflame, vänligen se
www.oriflame.com.