Robert af Jochnick har förvärvat aktier i Oriflame

Robert af Jochnick, styrelseordförande i Oriflame har förvärvat 80.000 aktier i Oriflame Cosmetics S.A. Robert af Jochnicks innehav uppgår därefter till 3.141.519 aktier vilket motsvarar cirka 5,5 procent av röster och kapital i Oriflame Cosmetics S.A.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gabriel Bennet, CFO, Oriflame                                                       +41 79 826 37 13
Joakim Banestig, Senior Director IR, Oriflame                                  +41 79 103 35 21
Johanna Palm, Senior Manager IR, Oriflame                                    +46 76 542 26 72

Oriflame Cosmetics är ett internationellt kosmetikaföretag med direktförsäljning till konsument. Företaget grundades 1967 i Sverige och har idag verksamhet i mer än 60 länder världen över. Oriflame erbjuder ett brett sortiment av svenska, naturliga och innovativa skönhetsprodukter av hög kvalitet till attraktiva priser. Idag har Oriflame över 3,5 miljoner säljkonsulenter världen över och en årlig omsättning om 1,5 miljarder euro. Oriflame har det ledande erbjudandet för människor som vill börja tjäna pengar samma dag de startar, med möjlighet att växa i ledarskapsroller och infria sina personliga drömmar och ambitioner. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 2004.