Valberedning inför årsstämman 2016

Som meddelades i den senaste delårsrapporten har styrelsen för Oriflame Holding AG, i enlighet med den schweiziska bolagslagen utsett en valberedning med ledamöter från styrelsen, bestående av:

Anders Dahlvig, styrelsemedlem och ordförande i valberedningen
Alexander af Jochnick, styrelseordförande

Valberedningen har kontaktat inte mindre än fem av bolagets största aktieägare (som är kända för bolaget per den 30 september 2015) för att samla in synpunkter på nomineringarna och de deltagande ägarrepresentanterna. Valberedningen har haft sitt första möte, och deltagande ägarrepresentanter var:

Per Hesselmark, af Jochnick BV
Öystein Engebretsen, Investment AB Öresund
Per Colleen, Fjärde AP-fonden (AP4)

Utöver att vara styrelsens ordförande representerar Alexander af Jochnick även familjen af Jochnick i valberedningen.

Årsstämman 2016 kommer att hållas i Schweiz den 17 maj 2016. Valberedningens nomineringsförslag avseende bland annat styrelsens sammansättning, styrelseordförande och extern revisor kommer att meddelas senast 20 dagar för årsstämman.