Återkallelse av Felix Små Delikatessköttbullar storpack

Orkla Foods Sverige återkallar Felix Små Delikatessköttbullar 600 g med bäst-före-datum 2018-10-16. Anledningen är att ett antal förpackningar av misstag fått felaktiga ingredienser vid tillagning och innehållet överensstämmer därför inte med innehållsdeklarationen. Produkten innehåller ägg som kan ge allergiska reaktioner.

Återkallelsen gäller enbart nedan produkt med bäst-före-datum 2018-10-16.

Artikelnr Produkt Bäst   före-datum
07375 Felix Små Delikatess Köttbullar 600 g 2018-10-16

– Vi ser givetvis allvarligt på det inträffade. Våra kunder och konsumenter ska kunna lita på att vi levererar produkter med rätt innehåll. Därför drar vi omedelbart in den felaktiga produkten, kommenterar Christian Pålsson, tf Kvalitetschef Orkla Foods Sverige.

Konsumenter som har köpt av ovanstående produkt kan vända sig till Orkla Foods Sveriges konsumentkontakt: konsumentkontakt@orklafoods.se , 020-75 00 10.

För mer information, kontakta:
Margareta Lantz
Presschef

Mobil: +46 (0) 705 54 17 74
Tel.:+ 46 101 4253 90
E-mail: margareta.lantz@orklafoods.se

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.

Christian Pålsson, tf Kvalitetschef Orkla Foods Sverige