Frites för familjen på mindre än fyra minuter

Frites för familjen på mindre än fyra minuter Fredag kväll. Trötta föräldrar och hungriga barn. Maten behöver komma snabbt på bordet. Känner du igen dig? Nu finns möjlighet att ordna pommes frites för familjen - snabbt! Felix QuickFries, som tillagas i mikron, ger goda och krispiga pommes frites på bara 3,5 minuter. Det finns många olika slags pommes frites - långa och korta, smala och tjocka, släta och räfflade, med skal och utan skal. Det finns dock ingen pommes frites som har kortare tillagningstid än 25 minuter. Det rimmar dåligt med vad dagens konsument efterfrågar. Den allt mer stressade konsumenten söker i ökad omfattning färdiga måltidslösningar, antingen som hela måltider eller som mellanmål. Förutom att de ska vara snabba att tillaga eller värma, ska de också vara bekväma både avseende inköp och konsumtion. - De här trenderna har givetvis legat till grund när vi har utvecklat Felix QuickFries. Undersökningar visar dessutom att familjerna känner sig stressade inför planering, inköp och tillagning av middagen. Vi har tagit fram en produkt som underlättar matlagningen så familjen istället kan använda mer tid åt att umgås vid matbordet. Men lika viktigt är att finna förpackningslösningar och nya koncept för det lilla hushållet. Felix QuickFries passar utmärkt för ensamhushållet, säger Håkan Sköld, marknadschef, Procordia Food. Hemligheten bakom produkten är förpackningen som består av en papperskapsel med susceptormaterial. Detta i kombination med ny tillverkningsteknik, delvis annan tillverkningsprocess och optimal räffling bidrar till att QuickFries både smakar gott och blir krispig även i mikrovågsugn. Felix QuickFries, som är enportionsförpackad och väger 150 gram, kommer att kosta cirka 11 kronor. För mer information kontakta: Håkan Sköld, marknadschef, 0413-654 73 eller 070-606 54 73 Helena Giertz, informationschef, 0413-654 41 eller 070-608 00 53 Procordia Food Informationsavdelningen 2002-08-06 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00500/wkr0002.pdf