FUN Light – med ny smak av sommaren

FUN Light letar ständigt efter nya spännande smakkombinationer. Årets nytillskott är FUN Light Taste of Summer med kombinationen av kiwi och grönt te. Taste of Summer kommer i begränsad upplaga och finns i butik från februari.

– Efter ännu en vargavinter tror vi att det är många som längtar efter värmen och ljuset. Nya Taste of Summer är somrigt frisk och har en spännande twist av grönt te som förhoppningsvis gör att sommaren inte känns alltför långt borta, säger Josefin Sohl, Brand Manager för FUN Light.

FUN Light erbjuder drycker utan socker och kalorier. Eftersom dryckerna är både kalori- och sockerfria innehåller de ingen fruktjuice (fruktjuice innehåller olika sockerarter som ger kalorier). Smaken i Taste of Summer kommer istället från naturliga aromer och extrakt av grönt te. Färgen kommer från klorofyll (som utvinns ur gröna växter) och från växten safflor, en tistelväxt som använts i matlagning sen antiken.

– Vi har satsat kraftigt på att utveckla FUN Light under de senaste åren och idag innehåller samtliga drycker enbart naturliga aromer och färgämnen, kommenterar Josefin Sohl.

FUN Light Taste of Summer kommer att finnas i butik från februari och endast i en begränsad upplaga. En flaska innehåller 1 liter härlig sommarkänsla och ger 10 liter välsmakande dryck. Rekommenderat cirkapris är 20 kronor.

Läs mer på: www.funlight.se och hämta högupplösta pressbilder via www.newsdesk.se/pressroom/procordia

Josefin Sohl, brand manger,
FUN Light
Telefon: 0708 – 76 27 16, E-post:
josefin.sohl@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, informatör, Procordia.
Telefon: 0765 – 38 55 24, E-post:
anna-lotta.ohlen@procordia.se

www.procordia.se http://pratommat.procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck under de välkända varumärkena Felix, Paulúns, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Den Gamle Fabrik och Liva.
Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi  hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1 000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.