Fun Light Elderflower Lemon årets smak i limited edition

Nu är den här! Årets smak på FUN Light i limited edition är Elderflower Lemon.
- Detta är en efterlängtad och efterfrågad smak från våra konsumenter som känns riktigt frisk och somrig, säger Stefan Lindström, marknadschef på Procordia.

Många längtar efter värme och ljus och med nya smaken Fun Light Elderflower Lemon kommer sommaren inte kännas långt borta. Den finns ut i butik från mars. Eftersom den lanseras som en tillfällig smak kommer den endast finns tillgänglig under en begränsad tid.

FUN Light erbjuder drycker utan socker och kalorier och innehåller därför ingen fruktjuice. Smaken Elderflower Lemon kommer från naturliga aromer och färgämnen och är sötad med aspartam och acesulfam K.

Vi har satsat kraftigt på att utveckla FUN Light under de senaste åren och idag innhåller samtliga drycker enbart naturliga aromer och färgämnen, kommenterar Stefan Lindström.

En flaska innehåller 1 liter härlig sommarkänsla och ger 10 liter välsmakande dryck. Rekommenderat cirkapris är 19,90 kronor.

Mer info, se www.funlight.se. Högupplösta pressblider finns att hämta via vårt bildarkiv på www.procordia.se.

Stefan Lindström, marknadschef, Procordia.
Tel: 070-368 43 38, e-post: stefan.lindstrom@procordia.se

Helén Knutsson, kommunikation, Procordia.
65-38 55 78, e-post: helen.knutsson@procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck med kärlek och omtanke om människor och miljö. Våra varumärken är Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti®, Grandiosa, Önos, Fun Light, Den Gamle Fabrik, Liva och Paulúns. Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2010 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Den utan socker.