God kännedom för Felix

God kännedom för Felix Under år 2000 har enligt en undersökning i genomsnitt sju procent av konsumenterna sett reklam för Felix under de senaste 30 dagarna före det att de tillfrågades. Felix är därmed det tredje mest framgångsrika märket inom så kallad reklamerinran. På sjunde plats kommer Ekströms, som i genomsnitt två procent av konsumenterna tyckte sig komma ihåg. Källa: Dagens Reklamnyheter ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00630/wkr0002.pdf

Orkla Foods Sverige är ett av landets ledande matföretag med över 20 goda varumärken i portföljen. Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns.