Kylt kokosvatten från Paulúns - hjälper kroppen till naturlig och god återhämtning

Äntligen lanseras en svensk variant på den stora succén från USA. I samarbete med den välkände näringsfysiologen Fredrik Paulún kommer nu ett kokosvatten utan tillsatser och inget tillsatt socker. För att bevara smakkvaliteten är kokosvattnet kylt till dess att det når konsumenten.
– Det är viktigt för oss att ta fram goda och nyttiga produkter som ger kroppen energi och balans. Kokosvattnet är en frisk och god nyhet i sortimentet hos Paulúns, säger Maria Tilly, marknadschef på Procordia.

Kokosvatten hjälper kroppen att återställa vätskebalansen. Kokosvattnet innehåller viktiga salter och mineraler som bidrar till en ökad vätskeupptagning. Kokosvattnet från Paulúns innehåller både kalium och natrium som på ett naturligt och gott sätt hjälper kroppen att återhämta sig.

– Både kosten och vätskebalansen påverkar hur vi mår. För att prestera på topp är det viktigt att dricka tillräckligt med vatten. För lite vätska gör att kroppen blir mindre uthållig. Därför har vi tagit fram kokosvatten som med en i det närmaste perfekt balans av mineraler och kolhydrater hjälper kroppen att snabbt återställa vätskebalansen, berättar Fredrik Paulún.

För att bevara smakkvaliteten hålls kokosvattnet kylt från tillverkning till dess att det når konsumenten, vilket är av stor betydelse för att garantera bästa möjliga smakupplevelse. Kokosvattnet finns i smakerna mango/passion och ananas/guava samt naturellt.

Kokosvattnet kommer från färska, gröna kokosnötter, inte att förväxla med den bruna, mogna kokosnöten som innehåller kokos fruktkött.

Paulúns kokosvatten finns i handeln i flaskor om 30 cl och rekommenderat pris är 22 kr. Förpackningen har en QR-kod med ytterligare information om kokosvatten.

Maria Tilly, marknadschef, Procordia
Tel: 0768-58 32 66, e-post maria.tilly@procordia.se

Cecilia Sjöholm, kommunikationschef, Procordia.
Tel: 0765-38 55 34, e-post: cecilia.sjoholm@procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck med kärlek och omtanke om människor och miljö. Våra varumärken är Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti®, Grandiosa, Önos, Fun Light, Den Gamle Fabrik, Liva och Paulúns. Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2010 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.