Ny marmelad utan bitar

Nu lanseras en ny marmelad från Den Gamle Fabrik som är utan bitar och med högt frukt- och bärinnehåll.
- Vi är först med att erbjuda denna typ av marmelad i Sverige. Den är sedan länge efterfrågad bland konsumenter som bara vill ha det godaste, nämligen marmeladen mellan bitarna, säger Stefan Lindström, marknadschef, Procordia.

Den nya marmeladen som heter Cremet blev utsedd till årets dagligvara i Danmark 2010. Nu lanseras den i Sverige under varumärket Den Gamle Fabrik och kommer i smakerna aprikos-apelsin, jordgubb och boysenbär. Marmeladen förpackas i glasburkar som rymmer 350 g.

Den Gamle Fabrik anses vara den som var först med att koka marmelad för försäljning. Man startade redan 1834 och erbjuder idag ett brett sortiment med både traditionella och mer spännande smaker. Rekommenderat pris för Cremet i butik ligger på ca 25 kr.

Mer information finns på www.dengamlefabrik.se

Stefan Lindström, marknadschef, Procordia.
Tel: 0703-68 43 38, e-post: stefan.lindström@procordia.se

Helén Knutsson, kommunikation, Procordia.
Tel: 0765-38 55 78, e-post: helen.knutsson@procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck med kärlek och omtanke om människor och miljö. Våra varumärken är Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti®, Grandiosa, Önos, Fun Light, Den Gamle Fabrik, Liva och Paulúns. Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2010 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.